آموزش

دستگاه پرتابل بالانس با قیمت یک ارتعاش سنج

خرید دستگاه بالانس پرتابل با قیمت ارتعاش سنج آیا امکان پذیر است؟ در صورتی که بخواهید، بله

دستگاه های بالانس جایگاه بخصوصی در سیستم های صنعتی دارند که برای اندازه‌گیری و آنالیز ارتعاشات و به دنبال آن بالانس تجهیزات دوار استفاده می شوند. برای ساخت این تجهیزات اعمال سیاست‌های اقتصادی بهینه جهت تولید، تاثیر بسزایی در کارآیی دستگاه و مقدار فروش آنها دارد.

به طور خاص برای دستگاه هایی که قرار است در صنایع با تولیدات قطعات دوار مورد استفاده قرار گیرند (برای مثال تولیدات انواع فن ها و هواکش های صنعتی). در این شرکت ها مدت تولید تا فروش دستگاه های بالانس با قیمت 10 هزار دلار تا 40 هزار دلار بیش از 3 تا 4 ماه می‌باشد. از طرفی شرکتهای متوسط و کوچک زیادی هستند که می‌خواهند خودشان تولیداتشان را بالانس کنند که برای این شرکت ها پرداخت این مبالغ با چالش های اقتصادی همراه می‌باشد. تعمیرگاه های اتومبیل، تولیدی های قطعات الکتروموتورها و تعمیرات آنها، پمپ ها، فن ها و هواکش های صنعتی شامل این دسته هستند که در موارد خاص نیاز به دستگاه بالانس تجهیزات دوار دارند.

برای این شرکت ها و کارخانه ها اغلب مبالغ دستگاه های بالانس سنگین است و تهیه ی دستگاه برای آنها بصرفه نیست. برای نمونه در رابطه با دستگاه های پرتابل بالانس که در بازار ایران موجود هستند قیمت ها از 6 هزار دلار شروع میشوند و بسته به قابلیت های سیستم تا 14000 دلار و بیشتر نیز افزایش می‌یابند.

قیمت ستگاه بالانس پرتابل

در دید اولیه با مقایسه قیمت دستگاه های الکترونیکی امروزی با قیمت این دستگاه ها، بسیار گران به نظر می آیند. در حقیقت این موضوع خیلی درست نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارند که مانع کاهش قیمت این دستگاه ها در بازار می شوند.

  1. دستگاه های بالانس در بازار خریداران بسیار کمتری از قطعات الکترونیکی مانند کامپیوتر، موبایل، تلویزیون ها و… دارند. تولیدات محدود این دستگاه از عوامل گرانقیمت بودن آن است.
  2. در پکیج این دستگاه ها حداقل دو سنسور ارتعاشات وجود دارد که قیمت بالایی دارند. برای مثال قیمت سنسورهای ارتعاشی برای هر کدام بین 40 تا 150 دلار متغییر است و در مواقعی به 400 دلار می رسند.
  3. در ساخت دستگاه های بالانس، نرم افزارهای آنها هزینه های قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند که با توجه به فروش محدود دستگاه ها تاثیرات زیادی روی قیمت تمام شده ی این دستگاه ها دارند.

ساخت دستگاه بالانس BK

با تمام اینها راه هایی برای کاهش این هزینه ها وجود دارد. شرکت سازنده ی دستگاه های BK سعی کرده از این روش ها در مسیر ساخت دستگاه BK1 استفاده کند.

به همین جهت موارد زیر در دستور کار شرکت قرار گرفت:

  1. باید در تولید دستگاه از تجهیزاتی استفاده کرد که در تولیدات دیگر دستگاه ها نیز کاربرد دارند و به همین جهت قیمت تمام شده ی کمتری دارند.
  2. برای کاهش قیمت دستگاه باید از سنسورها با قیمت پایین و کیفیت معقول استفاده کرد.
  3. شرکت برای تولید الگوریتم داخلی دستگاه های بالانس از متخصصین خودش کمک گرفته که سابقه ای 20 ساله در این زمینه دارند. و به این صورت بسیاری از هزینه های تولید الگوریتم بلوک اندازه گیری و نرم افزار را کاهش داده است.

پکیج بالانس BK1

با پیاده سازی موارد فوق پکیج بالانس BK1 با مشخصات زیر تولید شد:

بلوک اندازه گیری بوسیله ی پورت USB به کامپیوتر متصل می شود (اغلب از لپ تاپ یا نوت بوک استفاده می شود) که به کمک آن مراحل بالانس کنترل شده و نتایج لازم جهت بالانس محاسبه و نمایش داده می شود. همین موضوع تاثیر بسزایی روی کاهش قیمت تمام شده ی محصول داشته است. استفاده از سنسورهای شتاب سنج القایی در پکیج دستگاه یکی دیگر ازعوامل کاهش قیمت تمام شده ی آن  است. (برای گرفتن خروجی سرعت از یک الگوریتم انتگرالی در بلوک اندازه گیری استفاده شده است) این سنسور ها با تعداد بالا و در مدل های متنوع با قیمت های مناسب در بازار جهانی موجود هستند و کیفیت و کارایی خوبی دارند.

نتیجه ی تمام اینها این بود که دستگاه بالانسی با دو سنسور اندازه گیری ارتعاشات، سنسور زاویه ی فاز، نرم افزار بالانس، ترازوی دیجیتال و پایه مگنیت برای نصب سنسور زاویه فاز و کیف مخصوص حمل با قیمتی معادل 1600 دلار در سال 2019 ارائه شد.

به این صورت قیمت تمام شده ی دستگاه در مقایسه با دیگر دستگاه ها بدون کاهش کیفیت کاهش داشت. به عبارتی دیگر با پرداخت قیمت یک لرزش سنج یک بالانسر خریداری می‌کنید. اکنون شرکت اوان پایش در ایران مفتخر است که این دستگاه را با قیمت مناسب به صنعتگران بخصوص صاحبان صنایع کوچک ارائه ‌کند. مدل های دیگر بالانسر با تعداد کانال بیشتر نیز توسط شرکت ساخته شده و با همان کیفیت در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

برچسب ها
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp